סיפורי הצלחה

שיקום פיזיותרפי לאחר שחזור רצועה צולבת קדמית

שיקום פיזיותרפי לאחר שחזור רצועה צולבת קדמית

אצל ע , חיילת בת 20 , התגלה  גידול שפיר מסוג GCT בברך. בעקבות כריתת הגידול, נאלצה ע, לעבור  ניתוח לשחזור  רצועה צולבת קדמית. השחזור נעשה  עם רקמת העצם והסחוס שנשארו בגופה בשילוב עם עצם מבנק הרקמות.

הרופאים המנתחים הכינו  להשגת טווחי תנועה וכח שרירים מלאים כפי שהיה לה לפני הניתוח. היות ומפרק הברך נבנה באופן מלאכותי בעקבות הוצאת הגידול שאכל חלק מהברך- דבר המקשה על חזרה לתנועה מלאה.
לאחר הניתוח, קובעה הברך של ע. למשך 6 שבועות עד לאיחוי מלא. לאחר תקופה זו, החלה  ע. בהליך שיקום מורכב שכלל עבודה מדוייקת ומותאמת להגדלת טוותי התנועה, חיזוק שרירים וחזרה לביצוע פונקציות יומיומיות.

one half

לאחר הליך של שיקום פיזיותרפי  הכולל עבודה יומיומית בה נדרשה ע. לתנועה של מפרק הברך  החלו להיראות סימני התעבות של המפרק.  תכנית עבודה של טיפול פיזיותרפיה,  מותאמת אישית והמבוססת על עקרונות ביומכניים מדויקים , לצד מוטיבציה עצומה של ע ,  הביאו את ע לתפקוד הקרוב מאוד לתפקודה לפני הניתוח! כלומר, בעקבות הטיפול הפיזיותרפי , השיגה ע. טווחי תנועה מלאים ויכולת תפקודית מעולה, זאת למרות הערכות הפסימיות של הרופאים שביצעו בה את הניתוח.  ע. כיום עושה טרקים ברחבי דרום אמריקה, הדורשים הליכה מרובה בדרכים לא קלות.  למימון נסיעתה עבדה כמלצרית במשך כמה חודשים , תוך שהיא עומדת על הרגלים שעות ארוכות ומשרתת את לקוחותיה נאמנה. מי שרואה את ע. כיום ואת טווח תנועותיה – לא יכול לנחש כי עברה ניתוח או להאמין  כי יש לה מגבלה תנועתית כלשהי.

פורסם בקטגוריה: סיפורי הצלחה

הגב: (0) →